Tallinn - 120801

Fy satan vad dåligt jag bloggar, men jag har inte haft någon direkt tid att blogga. Men nu tänkte jag iallafall lägga upp lite bilder från kryssningen jag var på med min pojkvän förra veckan. Vi åkte med Silja Line till Tallinn och det var jättekul och trevligt! Skulle jag gärna göra om. Vi funderar på att åka till Riga nästa gång eftersom ingen av oss varit där, så det vore kul att se den staden med.
 
Iallafall, kryssningen var superkul! Första kvällen åt vi buffé, vilket var jäääättegott. Sedan bytte vi om, och gjorde oss redo för kvällen/natten. Vi tog en drink uppe på däck sedan gick vi runt lite på båten. Det fanns väldigt många barer (typ 5 st) så vi hade många ställen att välja på, hehe. Vi hängde lite här och var istället. Sedan gick vi till sängs vid kl halv två tror jag eftersom vi ändå ville vara pigga i Tallinn dagen efter.
 
Nästa dag gick vi och åt frukostbuffé och sedan till hytten igen för att göra oss klara inför en dag i Tallinn. Vi hade dessutom kanonfint väder HELA dagen, så det var superbra! Vi promenerade runt i den gamla staden i Tallinn, och kollade i lite olika souvenirbutiker. Vad mycket fint det fanns! Men det enda jag fick med mig hem var ett par jättesöta vantar. Vi åt även lunch i Tallinn och fikade i en park också.
 
Väl på båten igen, var det dags för middag. Denna gång blev det á la carte istället. Även det var jättegott! Jag tog laxrullad med potatispuré och purjolöksås. Så himla gott! Sedan tog vi båda även efterrättsbuffé (mmmmums). Precis som dagen innan, gick vi sedan till hytten och bytte om. VI bestämde oss för att gå ut på däck och ta lite bilder och så. Dem blev rätt bra faktiskt, fast det blåste jäääättemycket. Sedan tog vi en drink lite här och var (haha, nej, vi söp inte), men jag var så hemskt trött vid två-tiden, så då gick vi och la oss istället.
 
Och det var i stort sett hela kryssningen. Den var så himla kul och lyckad! Superskoj!!! ♥
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmseld -

RSS 2.0